סגור

עולם הרכב 52: נהיגה ראשונה ב- CX5 החדשה

מאזדה השיקה בישראל את הדור השני של ה-CX5 השומר על רמת מחירים דומה לקודמו, אבל מבטיח שדרוג מהותי לכיוון רכבי הפרימיום

  • כפיר כשריאן ואופיר דואק

  • 15.07.2017
 
בשוק הצפוף והתחרותי של רכבי הפנאי והקרוסאוברים מנסים המתמודדים להרים את הרף בשני פרמטרים עיקריים: עיצוב ותמורה. קרוסאוברים הם האופנה הקיימת כיום, לכן כל דגם חדש מנסה להפתיע עם עיצוב נועז ומושקע יותר, כיוון שרוב הלקוחות בסגמנט קונים את המכוניות הללו בגלל המראה שלהן לפני כל דבר אחר.
 
כאן נכנסת למשוואה התמורה, שכן את הדחיפה העיקרית במכירות קיבלו רכבי הקרוסאובר בזכות מחיר שירד מהטווח של המשפחתיות הגדולות (שכמעט נעלמו לחלוטין) לעבר טווח המחיר של המשפחתיות הקומפקטיות. כל דגם חדש של רכב פנאי יצטרך לתת מענה לשתי הדרישות הללו, וכך גם המאזדה CX5 החדש המושק בימים אלו בישראל.
 
מבחינת העיצוב, אפשר להגיד בפירוש שה-CX5 נותן מענה כשהוא מציע פרשנות עדכנית למונח קרוסאובר מצד אחד, ומצד שני אפשר לזהות מיד שמדובר במאזדה עם קשר עיצובי ברור ליתר דגמי החברה. בהיבט התמורה הסיפור הוא אחר. ה-CX5 לא יכול לשחק בטריטוריה של הספורטאז' והטוסון הזולים כיוון שאין לו גרסת 1.6 ליטר. נוסף לכך, מגבלות הייצור של מאזדה הובילו אותה לקבל החלטה אסטרטגית של יצירת רווח גבוה ככל האפשר על כל יחידה, והדרך הכי טובה להשיג רווח גבוה הוא לקרוץ לכיוון שוק הפרימיום.
 
לכן מאזדה העולמית מכוונת גבוה עם ה-CX5, ובהתאם גם היבואן בישראל המציע את הדור החדש במחיר התחלתי לזה של קודמו המתחיל ב-167 אלף ש"ח – וזה לאחר שהתרגלנו לקרוסאוברים באזור ה-140 אלף ש"ח. בתמורה למחיר מנסה ה-CX5 למכור איכויות פרימיום בביצוע ובהגשה. את האיכויות הללו חיפשנו כאשר פגשנו את ה-CX5 החדש בהשקה המקומית.
 

(צילום: רונן טופלברג)

 
מה נשתנה?
למרות ההצהרות של מאזדה כי מדובר בדגם חדש לחלוטין מדובר למעשה במתיחת פנים מקיפה כשה-CX5 החדש יושב על הבסיס של הדגם הישן. בהתאם לכך מידות המכונית נותרו כמעט זהות למעט תוספת של ס"מ בודד לאורך הכללי (455 ס"מ). עם זאת הצליחו במאזדה להגדיל את נפח תא המטען ב-10% והוא עומד כעת על 442 ליטר. העיצוב החיצוני והפנימי שודרגו ולכך נגיע בהמשך.
 
יחידות ההנעה נותרו ללא שינוי, כשה-CX5 ממשיך להציע מנועי 2.0 ו-2.5 ליטר אטמוספריים בטכנולוגיית סקאיאקטיב המוכרת עם הזרקה ישירה ויחסי דחיסה גבוהים בהספקים של 165 ו-195 כ"ס. שני המנועים מצוידים בתיבת הילוכים אוטומטית בעלת שישה יחסי העברה, כשהמנוע הבכיר מגיע בשידוך למערכת הנעה כפולה קבועה. מאזדה מצהירה כשכמתבקש בוצעו גם שדרוגים מקיפים בתחום בידוד הרעשים ולמכונית נוספה מערכת ה-G Vctoring שנועדה לצמצם את זוויות הגלגול תוך מינון הכוח בין הגלגלים.
 
שינוי משמעותי ומתבקש נעשה בתחום הבטיחות, כאשר ה-CX5 מיישר קו בתחום עם מגוון מערכות בטיחות מתקדמות. כל הדגמים מצוידים כסטנדרט במערכת התרעת התנגשות עם זיהוי הולכי רגל ובלימת חירום אוטונומית במהירויות של עד 80 קמ"ש. ברמת גימור פרימיום ישנה גם מערכת שמירה אקטיבית על נתיב הנסיעה ותאורת אור גבוה אדפטיבית, כאשר בדגם ה-2.5 ליטר הבכיר מצטרפות מערכת התרעה על ערנות הנהג ובלימת חירום בעת נסיעה לאחור.
 
גם בתחום האבזור יש שדרוג מהותי. בהתאם להצהרה על תחושת פרימיום מציע ה-CX5 כסטנדרט ריפודי עור בצבעי שחור או לבן, אליהם מצטרפים מושב נהג מתכוונן חשמלית, תאורת LED ראשית ומערכת מולטימדיה עם תכנית ניווט של iGO כציוד תקני בכל רמות הגימור. ברמת גימור פרימיום מצטרפת גם תצוגה עילית צבעונית המקרינה גם מידע ממערכת הניווט, מערכת שמע עם 10 רמקולים של Bose ודיפוני עור ללוח המכשירים והדלתות.
 

(צילום: רונן טופלברג)

 
מבפנים ומבחוץ
הדור הקודם של ה-CX5 עדין נראה לא רע למרות שנותיו, אבל הדור החדש נראה לא פחות ממצוין, במיוחד בצבע האדום הבוהק של מאזדה. הקווים הכללים נותרו דומים ומוכרים, אבל הפרשנות הנאמנה לקו העיצוב הנוכחי של החברה בשם קודו מוסיף ל-CX5 המון נוכחות. השוני העיקרי בא לידי ביטוי בעיקר בחרטום הנראה ארוך יותר ובעל שבכה משושה שקועה והפרדה בין החלק העליון, הממשיך את מכסה המנוע, לבין תיחום הכרום התחתון המתחבר ליחידות תאורה צרות ומרשימות.
 
היצירתיות של המעצבים נגמרה כשזה נוגע לעיצוב תא הנוסעים. הארכיטקטורה הכללית מוכרת למדי, עם צג המולטימדיה המזדקר במרכז והרבה מתגים שהגיעו ישירות מהדור הקודם כמו פאנל בקרת האקלים. עם זאת, להצהרה של מאזדה בנוגע לשדרוג האיכות בהחלט יש קבלות. חלקו העליון של לוח המחוונים עשוי חומרים רכים, פתחי המיזוג זכו לגימור דמוי מתכת מרשים וריפודי העור בהחלט משדרגים את האווירה, על אחת כמה וכמה כשהם בצבע לבן ובגרסאות המאובזרות שבהן דיפון העור הוא גם בדלתות ובקונסולה המרכזית. 
 
כיוון שהמידות נותרו דומות אין שינוי במרווח הפנים של ה-CX5. דווקא מלפנים עם שדרה מרכזית גבוה ורחבה נהגים גבוהים יכולים לחוש צפיפות מה, אבל מעבר לכך ישנו מרחב מחיה מספק למשפחה הממוצעת עם גישה נוחה למושב האחורי בזכות דלתות בעלות זווית פתיחה רחבה.
 

(צילום: רונן טופלברג)

(צילום: רונן טופלברג)

 
בנסיעה
בצעד חריג אפשרו לנו אנשי דלק מוטורס לנהוג על הדור היוצא של ה-CX5 יום לפני הנהיגה על הדור החדש כדי שנוכל לעמוד על ההבדלים בין הדורות. למען האמת, צריך לציין שלמרות גילו ה-CX5 הפורש הוא עדין אחד הדגמים היותר נעימים לנהיגה בקטגורית רכבי הפנאי הקומפקטיים, עם יכולות דינמיות נאות בקבוצה בה המראה יותר חשוב מההתנהגות. 
 
אם כך הייתה ציפייה לשיפור בדור החדש שעליה מצליח ה-CX5 לענות חלקית. בכל הנוגע לביצועים אין בשורה מהותית. אותם מנוע וגיר שהופכים את המאזדה 3 למכונית חצי ספורטיבי הם לא יותר ממספקים ב-CX5 הגדול והכבד. הביצועים יספקו בהחלט את המשתמש בפוטנציאלי, כשבעת הצורך תיבת ההילוכים מאפשרת לחלץ את מלוא התפוקה של מנוע ה-2.0 ליטר יחד עם העברות הילוכים חלקות גם בעת הורדת הילוכים במצערת מלאה. במצב ספורט ה-CX5 מרגיש נמרץ יותר, אבל זו בעיקר תחושה מדומה כיוון שנמצאים בפועל בהילוכים נמוכים יותר המציבים את המנוע קרוב לרצועת הכוח (אי שם ב-4000 סל"ד), אך עם מחיר בדמות רעש מנוע נוכח בהתאם.
 
שיפור משמעותי מורגש בתחום בידוד הרעשים, כאשר רעשי רוח וכביש שהיו קיימים בדגם הקודם הופיעו ב-CX5 החדש במהירויות גבהות משמעותית. תוספו לכך יכולת ספיגה מרשימה של המתלים ותקבלו מכונית נעימה מאד לשיוט בין עירוני. המתלים מתפקדים היטב גם בפניות עם יכולת ריסון טובה של המרכב תחת העברות משקל. ה-CX5 מציג אחיזה גבוהה, אך ההיגוי מרגיש קל ומנותק יותר מאשר בדגם הקודם מה שפוגע בתחושת החיבור של הנהג, תכונה נדירה בסגמנט שהייתה אחד מהיתרונות הבולטים של ה-CX5 הקודם. בתחום הבלימה ה-CX5 אכזב עם מהלך דוושה ארוך וספוגי מידי שלא השרה ביטחון בעת בלימות חזקות.
 
עליית מדרגה
הפגישה הקצרה עם ה-CX5 החדש הוכיח כי מאזדה הצליחה במטרתה. אמנם הדור החדש מתבסס על קודמו מטעמי חיסכון, אך ניכרת ההשקעה בעיצוב החיצוני המרשים, בתא הנוסעים המפגין שיפור מוחשי באיכות ובחוויית  נסיעה נעימה ושקטה מבעבר. במסגרת תהליך העידון שעבר על ה-CX5 היכולות הדינאמיות והחיבור שלו לנהג קצת קהו והביצועים של גרסת ה-2.0 ליטר נותרו מספקים בלבד, אך ניתן לסלוח לו על כך כיוון שמיותר לחפש ריגוש מוטורי בקרוסאובר משפחתי. מי שמחפש הנאה בלאו הכי יקנה MX5 ולא CX5.
 
כך שבסופו של דבר ה-CX5 החדש מצדיק את מחיר פתיחה גבוה יחסית, לפחות בגרסת הבסיס. הוא אמנם לא יהפוך להיות להיט היסטרי כמו קיה ספורטאז', אבל עבור מי שמוכן לשלם את תוספת היוקר הוא יציע חבילה משפחתית מרשימה עם רמת איכות ואבזור גבוהה מהמקובל בקרב המתחרים מיפן ומקוריאה.
 
מחירים
מאזדה CX5 2.0 ליטר אקזקיוטיב – 167 אלף ש"ח
מאזדה CX5 2.0 ליטר לוקשרי – 179 אלף ש"ח
מאזדה CX5 2.0 ליטר פרימיום – 192 אלף ש"ח
מאזדה CX5 2.5 ליטר פרימיום הנעה כפולה – 215 אלף ש"ח
 

(צילום: רונן טופלברג)

(צילום: רונן טופלברג)

 
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
מתלבט איזה רכב לקנות?כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו!

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אלייך בחינם

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך

עולם הרכב מהדורה 57
רדבול פלוגטאג עושה את פיטסבורג, עולם הרכב תכנית 57
צפו: פולקסוואגן T-Roc, גולף על עקבים
צפו: פולקסוואגן T-Roc, גולף על עקבים, עולם הרכב תכנית 56
על כבישי ישראל: הלקסוס המפוארת בעולם
הלקסוס LC500 שנחתה בישראל נחשבת לחוד החנית של לקסוס, תוכנית 55
פניני וקופמן ראש בראש, נסיעת מבחן במרצדס E קבריו וקורס רכיבת שטח שאסור לכם לפספס
פניני וקופמן ראש בראש, נסיעת מבחן במרצדס E קבריו, תוכנית 54
מבחן ארוך טווח ליונדאי איוניק: מחצית הדרך
מבחן ארוך טווח ליונדאי איוניק: מחצית הדרך. עולם הרכב תוכנית 53
עולם הרכב 52: נהיגה ראשונה ב- CX5 החדשה
מאזדה השיקה בישראל את הדור השני של ה-CX5, עולם הרכב תכנית 52
עולם הרכב תוכנית 51
קדחת הג'יפונים נמשכת והפעם עם סיאט, יגואר חושפת את המכונית החזקה שלה
חגיגה מוטורית בכרמיאל
חגיגה מוטורית בכרמיאל
עולם הרכב תוכנית 50
העיר כרמיאל חוגגת פסטיבל, חווית ראלי בסקודה פאביה WRC R5 ועוד.. תוכנית 50
שוק היד השניה, תמונת מצב
כיצד הזינוק במכירות המכוניות החדשות השפיעה על השוק? עולם הרכב תוכנית 49
עולם הרכב - תוכנית 48
סובארו תנסה לנפץ את המסלול עם דגם נדיר, אאודי חושפת 8A חדשה, תוכנית 48
הסקודה קודיאק נחת בישראל
הסקודה קודיאק נחת בישראל וצפוי לטרוף את הקלפים, עולם הרכב תוכנית 47 
צפו: ספינת הדגל של אלפא רומאו בישראל
ספינת הדגל של אלפא רומאו בישראל, כך תתחרה הסטלביו באריות מאירופה
מאחורי הקלעים של הפורמולה 1 לקראת מונקו
מאחורי הקלעים של הפורמולה 1 לקראת מונקו
כך הפכה ישראל למעצמת רכב
ארץ ישראל הפכה בשנים האחרונות למעצמת סייבר בתחום הרכב, צפו 
עולם הרכב תכנית 44
לקט הכתבות הכי מרתקות מעולם הרכב - עולם הרכב תכנית 44
אקזוטיקה על כבישי ישראל
למבורגיני הורקאן מפלסת את דרכה על כבישי ישראל ועוד.. עולם הרכב - תכנית 43
עולם הרכב תוכנית 42
הטריו מגרמניה מתנפל על סין, סקודה מציירת קווים לעתיד- עולם הרכב תכנית 42
עולם הרכב תכנית 41 - כשמשה רבנו קיבל עזרה לא צפויה בדרך למעמד הר סיני
עולם הרכב תכנית 41 - כשמשה רבנו קיבל עזרה לא צפויה בדרך למעמד הר סיני
סובארו אימפרזה WRX STI החדשה חורכת את האספלט
סובארו אימפרזה WRX STI החדשה חורכת את האספלט - עולם הרכב תכנית 40
צפו בתכנית המלאה: עולם הרכב מס' 39
צפו בתכנית המלאה: עולם הרכב מס' 39
בי ג'יי בולדווין חורך את הרשת ואת הוואנה
בי ג'יי בולדווין חורך את הרשת ואת הוואנה, צפו
B.M.W M760Li xDrive טסה על הכביש בארה"ב, סיאט לאון קופרה 2017  בספרד, הוולוו S60 פולסטאר
B.M.W M760Li טסה על הכביש בארה"ב, הוולוו פולסטאר - "עולם הרכב" תכנית 38
"מרץ המשוגע": מתקפת דגמים חדשים בישראל
"מרץ המשוגע": מתקפת דגמים חדשים בישראל - "עולם הרכב" תכנית 37
צפו: המדריך המלא של תערוכת ז'נבה
צפו: המדריך המלא של תערוכת ז'נבה, "עולם הרכב" - תכנית 36
גשם של דגמים חדשים נחת בישראל
גשם של דגמים חדשים נחת בישראל - "עולם הרכב" תכנית 35
הנשק החדש של טויוטה בנסיעת מבחן ועוד - "עולם הרכב" תכנית 34
הנשק החדש של טויוטה בנסיעת מבחן ועוד - "עולם הרכב" תכנית 34
האם שוק הרכב נכנס לבועת מימון? "עולם הרכב" - תכנית 33
האם שוק הרכב נכנס לבועת מימון? "עולם הרכב" - תכנית 33
עולם הרכב תכנית 31
ה-330E הירוקה של ב.מ.וו, וצוות הרכב של ערוץ הספורט בודק את הסקודה קודיאק
צפו: אגרת הרישוי השנתית היא חזירות? "עולם הרכב" - תכנית 30
צפו: אגרת הרישוי השנתית היא חזירות? "עולם הרכב" - תכנית 30
מכת מדינה: גידול של 25% באירועי גניבות הרכב בישראל, עולם הרכב תוכנית 29
מכת מדינה: גידול של 25% באירועי גניבות הרכב בישראל, עולם הרכב תוכנית 29
צפו: "עולם הרכב" תוכנית 28
צפו: "עולם הרכב" תוכנית 28
צפו: הפתעות במחירוני 2017 - "עולם הרכב" תכנית 27
צפו: הפתעות במחירוני 2017 - "עולם הרכב" תכנית 27
תאונות הדרכים: מה כולם מפספסים?
תאונות הדרכים: מה כולם מפספסים? - "עולם הרכב" תכנית 26
החטא ועונשו: רק רצה לעשות מעשה טוב וזה מה שקרה
החטא ועונשו: רק רצה לעשות מעשה טוב וזה מה שקרה
מסיבת השלג של קן בלוק והפורד ראפוטר החדש
מסיבת השלג של קן בלוק והפורד ראפוטר החדש
ברוכה הבאה: מעל 150 אלפא רומאו ג'וליה נחתו בישראל
ברוכה הבאה: מעל 150 אלפא רומאו ג'וליה נחתו בישראל - תכנית 25
מסחטת כסף חדשה? צפו בתוכנית "עולם הרכב"
מסחטת כסף חדשה? צפו בתוכנית "עולם הרכב"
באתי, ראיתי, ניצחתי: ישראלים חסרי גבולות
באתי, ראיתי, ניצחתי: ישראלים חסרי גבולות. צפו בראיון הבלעדי
צפו: עולם הרכב, תוכנית מספר 23
צפו: עולם הרכב, תוכנית מספר 23 
הפלישה הסינית לגרמניה: NIO EP9 עושה את הנורדשלייפה
גם הסינים מסמנים את טסלה ומציגים טכנולוגיה חשמלית שתוביל לדגמים עממים
נהיגה ראשונה: אבארט 124 ספיידר
נהיגה ראשונה: אבארט 124 ספיידר
דגמי 2017 כבר כאן: צפו בתוכנית עולם הרכב
תכנית 22 - שוק הרכב המקומי נערך לשנה החדשה
צפו במבחן דרכים ראשון לטויוטה C-HR
להיט מכירות חדש? טויוטה C-HR במבחן דרכים ראשון
כך תראה השיירה הנשיאותית החדשה?
המכונית הנשיאותית הבאה? במאי הסרטים ההוליוודיים, ניל בלומפקאמפ, הציע רעיונות
100 קמ"ש ב-4.7 שניות: וולוו מפציצה
תכנית 18 - 100 קמ"ש ב-4.7 שניות: וולוו מפציצה
המפכה הירוקה בישראל יוצאת לדרך - תכנית 17
תכנית 17 - המפכה הירוקה בישראל יוצאת לדרך
תכנית הבכורה של "עולם הרכב"
תכנית 1 - התכנית שתעשה לכם סדר בעולם הרכב עם שלל החידושים ועוד..
עולם הרכב, 23.06.16
תכנית 2 - הכרות עם מאזדה הגדולה והמפוארת>
עולם הרכב, 30.06.16
תכנית 3 - פורשה מציגה את הפנמרה החדשה>
עולם הרכב, 07.07.16
תכנית 4 - לקסוס RC נוחתת בישראל, אסטון מרטין ורד בול חושפות היפר מכונית
עולם הרכב, 14.07.16
תכנית 5 - התכנית המלאה של עולם הרכב
עולם הרכב, 21.07.16
תכנית 6 - האם בקרוב נטעין את הרכבים שלנו, לנד רובר מציגה מערכת חדישה...
עולם הרכב, 28.07.16
תכנית 7 - ניסן והג'וק החדש, טסלה מנמיכה ציפיות ועוד...
עולם הרכב, 04.08.16
תכנית 8 - על שיטת ה 0 קמ"ש, עליית מחיר הביטוח של האופנועים ועוד...
עולם הרכב, 25.08.16
תכנית 9 - מה קורה כשמעבר חציה הופכת למוקש בטיחות? 
עולם הרכב, 01.09.16
תכנית 10 - השקת פורש פנמרה החדשה, והאם ה-RX9 של מזדה תגיע לפס הייצור?
עולם הרכב, 08.09.16
תכנית 11 - לראשונה על המסך, מבחר מבחני דרכים של מגזין "עולם הרכב"
אלפא רומיאו ג'וליה נחתה בישראל
תכנית 12 - אלפה רומיאו ג'וליה נחתה בישראל, מה הם הדרכים לקנות מכונית חדשה? 
עולם הרכב, התכנית המלאה (14)
תכנית 14 - נסיעה ראשונה על האסטון מרטין DB11
רנו טווינגו כאן: עולם הרכב, תכנית 15
תכנית 15 - והפעם רנו טווינגו על הפרק, לאחר שחזרה שוב לישראל.
ב.מ.וו מסירה את הגג: תכנית 16
תכנית 16 - ב.מ.וו מסירה את הגג

מתלבט איזה רכב לקנות? כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אליך בחינם

קטלוג רכב

פיאט פנדה

חוות דעת - פיאט פנדה היא מהמכוניות הוותיקות... מידע נוסף >

אסטון מרטין ונטאג'

חוות דעת - אסטון מרטין ונטאג' היא מכוני... מידע נוסף >

טויוטה יאריס היברידית

חוות דעת - טויוטה יאריס היברידית היא הגרסה... מידע נוסף >

מיצובישי פאג'רו

חוות דעת - מיצובישי פאג'רו הוא רכב השטח... מידע נוסף >