סגור

צפו: השקה עולמית של הוסקוורנה TE250i / TE300i

הוסקוורנה מיישרת קו עם ק.ט.מ, מציגה מנועים דו-פעימתיים מוזרקי דלק ומעלה את הרף בסגמנט האנדורו

  • אביעד אברהמי פול גז

  • 18.07.2017

(צילום: יחצ)

אופנועי אנדורו עם מנועים דו-פעימתיים הם הדבר החם ביותר בתחום האנדורו בשנים האחרונות, וזה לא מפליא, שכן דווקא תחום האקסטרים-אנדורו, האנדורו הטכני, התפתח מאוד בעשור האחרון, ואופנועים 2 פעימות הם המתאימים ביותר לסוג הרכיבה הזה. גם בגלל המשקל הנמוך וגם בזכות אופי הורדת הכוח לקרקע.
 
אבל למנועי 2 פעימות יש כמה בעיות. ראשית, הם מזהמים מאוד, צרכני דלק גדולים, ולכן קשה להעביר אותם את תקנות זיהום האוויר המחמירות ובעיקר את יורו 4. שנית, הם מסורבלים – דורשים שימון תערובת, מה שאומר להוסיף שמן מיוחד למיכל הדלק וברכיבות ארוכות גם להסתובב עם בקבוקון שמן בתיק הרכיבה. התעסקות נוספת ולרוכבים רבים מיותרת.
 

(צילום: יחצ)

 
ק.ט.מ האוסטרית הציגה לפני כחודשיים את צמד אופנועי האנדורו הדו-פעימתיים המוזרקים שלה. הוסקוורנה – שהוא בעצם מותג של ק.ט.מ החל מ-2014 – מציגה כעת את אותה הטכנולוגיה על אופנועי האנדורו שלה.
 
חשוב לציין שלמרות שהבסיס הטכנולוגי של אופנועי האנדורו של ק.ט.מ ושל הוסקוורנה דומה עד זהה, יש כמה שינויים בין האופנועים שנותנים לכל אחד מהמותגים אופי שונה. אם זה מערכת הלינקים בבולם האחורי של הוסקוורנה שגורמת לעקיבה שונה מזו של ק.ט.מ, אם זו שלדת הזנב הפלסטית של הוסקוורנה לעומת האלומיניום בק.ט.מ, ואם זה הארגונומיה השונה.
 

(צילום: יחצ)

 
צמד הדגמים הדו-פעימתיים המוזרקים של הוסקוורנה הם בנפחים 250 ו-300 סמ"ק, והם נקראים TE250i ו-TE300i. התוספת של האות i לשמות הדגמים מסמלת את הזרקת הדלק. המנועים עצמם זהים לאלו שעל דגמי ק.ט.מ, אם כי מורגש שמפות ניהול המנוע שונות במעט, וכי בהוסקוורנה התערובת עשירה יותר.
הטכנולוגיה, כאמור, זהה לזו של ק.ט.מ: הזרקת דלק על-ידי צמד מזרקים שמזריקים דלק נקי אל פתח המעבר שמחבר בין בית גל הארכובה לבין חלל הצילינדר. גוף המצערת פותח מעבר אוויר, אליו מוזרק שמן על מנת לשמן את מסבי גל הארכובה והטלטל בבית גל הארכובה, משם האוויר עולה אל הצילינדר דרך פתח המעבר, ושם מוזרק אליו הדלק – בכמות מדויקת למניעת זיהום אוויר.
 

(צילום: יחצ)

 
למערכת ישנם כמה יתרונות חשובים: ראשית, אין צורך יותר לערבב שמן בדלק, שכן ישנו מיכל שמן חיצוני המספיק ל-5-8 מיכלי דלק, כשפתח המילוי נמצא על השלדה הראשית, ממש בצמוד לפקק מיכל הדלק. שנית, אין צורך לכוון יותר קרבורטור, שכן מערכת ההזרקה מודדת את תנאי הסביבה ומזריקה את כמות הדלק המדויקת. פרט לכך תצרוכת הדלק ירדה משמעותית – סדר גודל של עשרות אחוזים - ואיתה גם תצרוכת השמן. 
 
אז איך זה עובד? נתחיל מהשורה התחתונה: מצוין!
בשנת 2017 הציגה הוסקוורנה ליין מנועי 2 פעימות חדשים לחלוטין, כבסיס להזרקת הדלק של 2018. העניין הגדול עם המנועים הללו היה גל איזון – לראשונה במנועי 2 פעימות של החברה – שהוריד כמעט לאפס את הוויברציות וגרם לאופי עבודה נוח יותר. השנה, עם התוספת של מערכת ההזרקה, צמד המנועים הללו הופכים אפילו לנעימים וקלים יותר לרכיבה, עד לרמה שקראנו להם '3 פעימות' – פשוט כי הם קרובים מתמיד לאופי עבודה של מנועי 4 פעימות.
רכבנו על צמד ה-TE250i ו-TE300i בהרי הרוקי שבקנדה. בהוסקוורנה בחרו את המיקום על מנת להראות לנו – העיתונאים – שהמערכת יודעת לעבוד גם בגובה רב, ובעיקר בשינויי גובה מטמפרטורה משמעותיים. כך רכבנו מרום של 1,000 מ' ועד 2,500 מ', ובטמפרטורות שנעו בין פחות מ-20 מעלות צלסיוס ועד יותר מ-30. נסכם ונאמר שהמערכת עבדה כמעט מושלם.
 

(צילום: יחצ)

 
תגובת המצערת רכה וחלקה לחלוטין, וכפועל יוצא אופי העברת הכוח לקרקע רך ולינארי, מה שמאפשר למצוא אחיזה גם בעליות התלולות והטחונות של הרי הרוקי. זהו יתרון גדול לרוכבי הובי של סוף-שבוע, שצריכים אופנוע ידידותי למשתמש. הם גם גמישים מאוד ובונים את הכוח בהדרגתיות, כך שאין פה הפתעות של כוח. מי שרגיל למנועי 2 פעימות מדורות קודמים, שמספקים מכת כוח חזקה כששסתום הכוח נפתח ו'מתפוצצים' על הרוכב, עשוי להיות מופתע מהחלקות והלינאריות של המנועים הללו. כבר אמרנו – 3 פעימות.
 
החיסרון היחידי שמצאנו במערכת ההזרקה החדשה היא שהיא עובדת פחות טוב כשהמנוע מתחת לטמפרטורת עבודה. בירידות הארוכות של הרי הרוקי זה אכן קורה, אבל קשה לנו לחשוב על סיטואציה דומה בשטחים ובטמפרטורות כאן אצלנו.
 
ההבדלים בין המנועים לא גדולים. שניהם כאמור גמישים וידידותיים, כשהשינוי מורגש בעיקר ב-300 – שהיה חזק ובעל תגובות מנוע אגרסיביות וכעת הפך לידידותי כמעט לכל רוכב. ה-250 מספק את כל הכוח הדרוש לרוכבי אנדורו של סוף שבוע. ה-300 לעומתו נותן את האקסטרה-כוח שלפעמים צריכים כדי לסיים עלייה תלולה וארוכה.
 

(צילום: יחצ)

 
האופנועים עצמם מעולים. הארגונומיה טובה, המושב שטוח, ומערכת המתלים מצוינת לשימושי אנדורו-הובי ואף אקסטרים-אנדורו. הם מספיק רכים כדי לספוג את תוואי הקרקע, גם אם הוא מלא באבנים, סלעים או שורשי עצים חשופים, ומערכת הלינקים במתלה האחורי שומרת על עקיבה רצופה ומספקת ביטחון רב לרוכב, במיוחד לרוכבים שפחות חזקים על הגז – כלומר רוכבי הובי. גם הגימור ברמה גבוהה, כפי שהתרגלנו מק.ט.מ והוסקוורנה. המותג אמנם שוודי, אבל החברה אוסטרית ורמת הייצור, ההרכבה והגימור בהתאם.
 
במחיר של כ-60 אלף שקלים צמד ההוסקוורנות הדו-פעימתיים הללו נותנים תמורה מעולה – גם לרוכבים חובבים וגם לרוכבי מרוצים. למעשה אפשר להגיד שהמנועים החדשים מקפיצים את המנועים הדו-פעימתיים 2 רמות ללמעלה, ואנחנו בטוחים שגם יצרנים אחרים ילכו בעקבות ק.ט.מ והוסקוורנה ויציגו בקרוב מערכות הזרקת דלק למנועים הדו-פעימתיים שלהם. זה לא רק תקנות זיהום האוויר, אותן קשה על בלתי אפשרי לעבור עם קרבורטור. זה גם אופי הורדת הכוח, שהופך את המנועים הדו-פעימתיים לכאלו שמתאימים לא רק לרוכבי אנדורו הארד-קור, אלא גם לרוכבים חובבים שבשבילם אופנוע אנדורו זה תחביב ספורטיבי לסופי-שבוע.
 

(צילום: יחצ)

 
וכמובן, יש גם את היתרונות בתפעול השוטף, למשל שאין צורך יותר לערבב שמן בדלק או לבצע כיוון לקרבוקטור בתחילת כל עונה או בשינויי גובה משמעותיים.
ואחרי הכל, הם שומרים על היתרונות של מנועי 2 פעימות, כמו משקל נמוך והורדת כוח לקרקע. אנחנו רואים בשידור ישיר אבולוציה אדירה של מנועי 2 פעימות, אחרי שנים ארוכות של קיפאון, וטוב שכך – שכן מעבר ליתרונות של המנועים הללו, הם מהנים מאוד לרכיבה. עבודה יפה הוסקוורנה.
 
• יתרונות: התנהגות מנוע והורדת כוח לקרקע, אין ג'טינג, אין פרה-מיקס, תצרוכת דלק, תפעול, התנהגות ומתלים, משקל
• חסרונות: לא עובד טוב מתחת לטמפרטורת עבודה
• שורה תחתונה: הזרקת הדלק לוקחת את המנועים הדו-פעימתיים 2 שלבים קדימה; 'מנועי 3 פעימות'
• מחיר: טרם נקבע; סביב 60 אלף ש"ח
• מתחרים: ק.ט.מ 250/300EXC TPI, בטא 250/300RR, שרקו SE-R250/300, גאס גאס EC250/300 ו-TM EN250/300
 
 

(צילום: יחצ)

(צילום: יחצ)

(צילום: יחצ)

 
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
מתלבט איזה רכב לקנות?כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו!

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אלייך בחינם

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך

תכנית 62
ארטילריה כבדה: מבחן דרכים ראשון ללקסוס LC500, עולם הרכב תכנית 62
תערוכת פרנקפורט יצאה לדרך
ב.מ.וו X7 חושפת דגם קונספט לשבעה נוסעים, עולם הרכב תוכנית 61
עולם הרכב תוכנית 60: ארבעה סיפורים מוטורים מהארץ מהעולם
מפסטיבל האופנועים דרך ה-S קלאס עד הקרב בין מאיר טפירו לרז זהבי
לקסוס LC500: סוגרת או לא סוגרת סקאלה?  בדקנו⁠⁠⁠⁠
לקסוס LC500: סוגרת או לא סוגרת סקאלה?  בדקנו⁠⁠⁠⁠
 שומרת על פאסון: פורשה קאיין החדשה
הפורשה קאיין 2019 עוברת מקצה שיפורים שהופכים אותה לטובה מתמיד, תוכנית 59
 תוך חצי שנה מירוץ אספלט חוקי למהדרין בישראל
 תוך חצי שנה מירוץ אספלט חוקי למהדרין בישראל, עולם הרכב תכנית 58
עולם הרכב מהדורה 57
רדבול פלוגטאג עושה את פיטסבורג, עולם הרכב תכנית 57
צפו: פולקסוואגן T-Roc, גולף על עקבים
צפו: פולקסוואגן T-Roc, גולף על עקבים, עולם הרכב תכנית 56
על כבישי ישראל: הלקסוס המפוארת בעולם
הלקסוס LC500 שנחתה בישראל נחשבת לחוד החנית של לקסוס, תוכנית 55
פניני וקופמן ראש בראש, נסיעת מבחן במרצדס E קבריו וקורס רכיבת שטח שאסור לכם לפספס
פניני וקופמן ראש בראש, נסיעת מבחן במרצדס E קבריו, תוכנית 54
מבחן ארוך טווח ליונדאי איוניק: מחצית הדרך
מבחן ארוך טווח ליונדאי איוניק: מחצית הדרך. עולם הרכב תוכנית 53
עולם הרכב 52: נהיגה ראשונה ב- CX5 החדשה
מאזדה השיקה בישראל את הדור השני של ה-CX5, עולם הרכב תכנית 52
עולם הרכב תוכנית 51
קדחת הג'יפונים נמשכת והפעם עם סיאט, יגואר חושפת את המכונית החזקה שלה
חגיגה מוטורית בכרמיאל
חגיגה מוטורית בכרמיאל
עולם הרכב תוכנית 50
העיר כרמיאל חוגגת פסטיבל, חווית ראלי בסקודה פאביה WRC R5 ועוד.. תוכנית 50
שוק היד השניה, תמונת מצב
כיצד הזינוק במכירות המכוניות החדשות השפיעה על השוק? עולם הרכב תוכנית 49
עולם הרכב - תוכנית 48
סובארו תנסה לנפץ את המסלול עם דגם נדיר, אאודי חושפת 8A חדשה, תוכנית 48
הסקודה קודיאק נחת בישראל
הסקודה קודיאק נחת בישראל וצפוי לטרוף את הקלפים, עולם הרכב תוכנית 47 
צפו: ספינת הדגל של אלפא רומאו בישראל
ספינת הדגל של אלפא רומאו בישראל, כך תתחרה הסטלביו באריות מאירופה
מאחורי הקלעים של הפורמולה 1 לקראת מונקו
מאחורי הקלעים של הפורמולה 1 לקראת מונקו
כך הפכה ישראל למעצמת רכב
ארץ ישראל הפכה בשנים האחרונות למעצמת סייבר בתחום הרכב, צפו 
עולם הרכב תכנית 44
לקט הכתבות הכי מרתקות מעולם הרכב - עולם הרכב תכנית 44
אקזוטיקה על כבישי ישראל
למבורגיני הורקאן מפלסת את דרכה על כבישי ישראל ועוד.. עולם הרכב - תכנית 43
עולם הרכב תוכנית 42
הטריו מגרמניה מתנפל על סין, סקודה מציירת קווים לעתיד- עולם הרכב תכנית 42
עולם הרכב תכנית 41 - כשמשה רבנו קיבל עזרה לא צפויה בדרך למעמד הר סיני
עולם הרכב תכנית 41 - כשמשה רבנו קיבל עזרה לא צפויה בדרך למעמד הר סיני
סובארו אימפרזה WRX STI החדשה חורכת את האספלט
סובארו אימפרזה WRX STI החדשה חורכת את האספלט - עולם הרכב תכנית 40
צפו בתכנית המלאה: עולם הרכב מס' 39
צפו בתכנית המלאה: עולם הרכב מס' 39
בי ג'יי בולדווין חורך את הרשת ואת הוואנה
בי ג'יי בולדווין חורך את הרשת ואת הוואנה, צפו
B.M.W M760Li xDrive טסה על הכביש בארה"ב, סיאט לאון קופרה 2017  בספרד, הוולוו S60 פולסטאר
B.M.W M760Li טסה על הכביש בארה"ב, הוולוו פולסטאר - "עולם הרכב" תכנית 38
"מרץ המשוגע": מתקפת דגמים חדשים בישראל
"מרץ המשוגע": מתקפת דגמים חדשים בישראל - "עולם הרכב" תכנית 37
צפו: המדריך המלא של תערוכת ז'נבה
צפו: המדריך המלא של תערוכת ז'נבה, "עולם הרכב" - תכנית 36
גשם של דגמים חדשים נחת בישראל
גשם של דגמים חדשים נחת בישראל - "עולם הרכב" תכנית 35
הנשק החדש של טויוטה בנסיעת מבחן ועוד - "עולם הרכב" תכנית 34
הנשק החדש של טויוטה בנסיעת מבחן ועוד - "עולם הרכב" תכנית 34
האם שוק הרכב נכנס לבועת מימון? "עולם הרכב" - תכנית 33
האם שוק הרכב נכנס לבועת מימון? "עולם הרכב" - תכנית 33
עולם הרכב תכנית 31
ה-330E הירוקה של ב.מ.וו, וצוות הרכב של ערוץ הספורט בודק את הסקודה קודיאק
צפו: אגרת הרישוי השנתית היא חזירות? "עולם הרכב" - תכנית 30
צפו: אגרת הרישוי השנתית היא חזירות? "עולם הרכב" - תכנית 30
מכת מדינה: גידול של 25% באירועי גניבות הרכב בישראל, עולם הרכב תוכנית 29
מכת מדינה: גידול של 25% באירועי גניבות הרכב בישראל, עולם הרכב תוכנית 29
צפו: "עולם הרכב" תוכנית 28
צפו: "עולם הרכב" תוכנית 28
צפו: הפתעות במחירוני 2017 - "עולם הרכב" תכנית 27
צפו: הפתעות במחירוני 2017 - "עולם הרכב" תכנית 27
תאונות הדרכים: מה כולם מפספסים?
תאונות הדרכים: מה כולם מפספסים? - "עולם הרכב" תכנית 26
החטא ועונשו: רק רצה לעשות מעשה טוב וזה מה שקרה
החטא ועונשו: רק רצה לעשות מעשה טוב וזה מה שקרה
מסיבת השלג של קן בלוק והפורד ראפוטר החדש
מסיבת השלג של קן בלוק והפורד ראפוטר החדש
ברוכה הבאה: מעל 150 אלפא רומאו ג'וליה נחתו בישראל
ברוכה הבאה: מעל 150 אלפא רומאו ג'וליה נחתו בישראל - תכנית 25
מסחטת כסף חדשה? צפו בתוכנית "עולם הרכב"
מסחטת כסף חדשה? צפו בתוכנית "עולם הרכב"
באתי, ראיתי, ניצחתי: ישראלים חסרי גבולות
באתי, ראיתי, ניצחתי: ישראלים חסרי גבולות. צפו בראיון הבלעדי
צפו: עולם הרכב, תוכנית מספר 23
צפו: עולם הרכב, תוכנית מספר 23 
הפלישה הסינית לגרמניה: NIO EP9 עושה את הנורדשלייפה
גם הסינים מסמנים את טסלה ומציגים טכנולוגיה חשמלית שתוביל לדגמים עממים
נהיגה ראשונה: אבארט 124 ספיידר
נהיגה ראשונה: אבארט 124 ספיידר
דגמי 2017 כבר כאן: צפו בתוכנית עולם הרכב
תכנית 22 - שוק הרכב המקומי נערך לשנה החדשה
צפו במבחן דרכים ראשון לטויוטה C-HR
להיט מכירות חדש? טויוטה C-HR במבחן דרכים ראשון
כך תראה השיירה הנשיאותית החדשה?
המכונית הנשיאותית הבאה? במאי הסרטים ההוליוודיים, ניל בלומפקאמפ, הציע רעיונות
100 קמ"ש ב-4.7 שניות: וולוו מפציצה
תכנית 18 - 100 קמ"ש ב-4.7 שניות: וולוו מפציצה
המפכה הירוקה בישראל יוצאת לדרך - תכנית 17
תכנית 17 - המפכה הירוקה בישראל יוצאת לדרך
תכנית הבכורה של "עולם הרכב"
תכנית 1 - התכנית שתעשה לכם סדר בעולם הרכב עם שלל החידושים ועוד..
עולם הרכב, 23.06.16
תכנית 2 - הכרות עם מאזדה הגדולה והמפוארת>
עולם הרכב, 30.06.16
תכנית 3 - פורשה מציגה את הפנמרה החדשה>
עולם הרכב, 07.07.16
תכנית 4 - לקסוס RC נוחתת בישראל, אסטון מרטין ורד בול חושפות היפר מכונית
עולם הרכב, 14.07.16
תכנית 5 - התכנית המלאה של עולם הרכב
עולם הרכב, 21.07.16
תכנית 6 - האם בקרוב נטעין את הרכבים שלנו, לנד רובר מציגה מערכת חדישה...
עולם הרכב, 28.07.16
תכנית 7 - ניסן והג'וק החדש, טסלה מנמיכה ציפיות ועוד...
עולם הרכב, 04.08.16
תכנית 8 - על שיטת ה 0 קמ"ש, עליית מחיר הביטוח של האופנועים ועוד...
עולם הרכב, 25.08.16
תכנית 9 - מה קורה כשמעבר חציה הופכת למוקש בטיחות? 
עולם הרכב, 01.09.16
תכנית 10 - השקת פורש פנמרה החדשה, והאם ה-RX9 של מזדה תגיע לפס הייצור?
עולם הרכב, 08.09.16
תכנית 11 - לראשונה על המסך, מבחר מבחני דרכים של מגזין "עולם הרכב"
אלפא רומיאו ג'וליה נחתה בישראל
תכנית 12 - אלפה רומיאו ג'וליה נחתה בישראל, מה הם הדרכים לקנות מכונית חדשה? 
עולם הרכב, התכנית המלאה (14)
תכנית 14 - נסיעה ראשונה על האסטון מרטין DB11
רנו טווינגו כאן: עולם הרכב, תכנית 15
תכנית 15 - והפעם רנו טווינגו על הפרק, לאחר שחזרה שוב לישראל.
ב.מ.וו מסירה את הגג: תכנית 16
תכנית 16 - ב.מ.וו מסירה את הגג

מתלבט איזה רכב לקנות? כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אליך בחינם

קטלוג רכב

פורד אקספלורר

חוות דעת - פורד אקספלורר הוא הקרוסאובר הגדו... מידע נוסף >

יונדאי סונטה היברידית

חוות דעת - יודנאי סונטה היא המכונית המשפחתי... מידע נוסף >

פיאט פיורינו

חוות דעת - פיאט פיורינו הוא וואן אשר מיוצר... מידע נוסף >

פיג'ו 308

חוות דעת - פיג'ו 308 היא המשפחתית הקומפ... מידע נוסף >